Osallistuminen toimeksiantajan investointikuluihin?
Thread poster: Tarja Braun
Tarja Braun
Tarja Braun  Identity Verified
Germany
Local time: 22:24
Member (2008)
German to Finnish
+ ...
Dec 9, 2010

Minulle soitti juuri eräs hyvä toimeksiantaja, jolle teen töitä joskus Tradosilla, joskus Transitilla, joskus Acrossilla. Minulle tarjottiin tehtävää, jonka työkaluna olisi Across. Nyt he pyysivät lisenssimaksua, 400 euroa CAP-tiedostosta. Onko tällaista pyydetty joltakin teiltä? Olen hieman ihmeissäni, sillä en ole kuullut tällaisesta aiemmin.
Kyseessä on asiakas, jolta saan kuukausittain töitä parin tuhannen euron edestä. Tämä 400 euron lisenssimaksu olisi 16 % tarjot
... See more
Minulle soitti juuri eräs hyvä toimeksiantaja, jolle teen töitä joskus Tradosilla, joskus Transitilla, joskus Acrossilla. Minulle tarjottiin tehtävää, jonka työkaluna olisi Across. Nyt he pyysivät lisenssimaksua, 400 euroa CAP-tiedostosta. Onko tällaista pyydetty joltakin teiltä? Olen hieman ihmeissäni, sillä en ole kuullut tällaisesta aiemmin.
Kyseessä on asiakas, jolta saan kuukausittain töitä parin tuhannen euron edestä. Tämä 400 euron lisenssimaksu olisi 16 % tarjotun tehtävän arvosta, eli nopea ROI.
Käännösalalla tämä on mielestäni uutta. Kaupan alalla ja teollisuuden alihankinnoissa tällainen on normaalia, esim. tilaukset ja laskutus toimivat vain tietyn maksullisen järjestelmän kautta.
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Osallistuminen toimeksiantajan investointikuluihin?






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »