connection broker

Norwegian translation: tilkoblingsagent

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:connection broker
Norwegian translation:tilkoblingsagent
Entered by: Robert Sommerfelt

08:39 Sep 12, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: connection broker
"On the Connection Brokers page, enter the name of a connection broker and click Add. A connection broker determines the repositories available to log into. Ask your administrator for the names of connection brokers your organization uses." Fant alternativet "trafikkonstabel" på en dansk side. Kanskje det er best bare å bruke det engelske uttrykket uoversatt? (Se også http://www.commaxx.no/article.php?articleID=3138&categoryID=...
Robert Sommerfelt
Norway
connection broker
Explanation:
Greit nok å bruke det engelske begrepet. Eksempel:
http://www.digi.no/396365/satser-sterkere-paa-virtuelle-pc-e...

Jeg mener det er et must å ta med det engelske begrepet i parantes hvis du bruker et norsk begrep. Eksempel: Tilgangsstyrer (connection broker).
Selected response from:

Egil Presttun
Norway
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1connection broker
Egil Presttun
3tilkoblingsstyring
Bjørnar Magnussen


Discussion entries: 3





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tilkoblingsstyring


Explanation:
Jeg fant en referanse på "tilkoblingsmegler", men synes det lyder litt kunstig.

Tilkoblingsstyring. Tilkoblingsgrupper. DB2 Connect Enterprise Edition-tjenere gir ofte databasetilkoblinger til tusenvis av samtidige klientforespørsler. ...
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/db2/info/.../db2c0n81...

VMware Virtual Desktop Manager 2 frittstående tilkoblingsmegler for Windows, lisensiert for 10 VM og 1-års 9x5 ubegrenset teknisk programvarestøtte og ...
h10010.www1.hp.com/.../18964-18964-3368272-3379418-3379418-3837262-3715906.html

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 28

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
connection broker


Explanation:
Greit nok å bruke det engelske begrepet. Eksempel:
http://www.digi.no/396365/satser-sterkere-paa-virtuelle-pc-e...

Jeg mener det er et must å ta med det engelske begrepet i parantes hvis du bruker et norsk begrep. Eksempel: Tilgangsstyrer (connection broker).


Egil Presttun
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 38
Notes to answerer
Asker: Ja, er nok lurt med engelsk i parentes i så fall. Takk!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leif Henriksen
1 day 19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search