bonded

Norwegian translation: kapslet

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bonded
Norwegian translation:kapslet
Entered by: ECCommunication

07:03 Mar 13, 2010
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / cables
English term or phrase: bonded
Fra Wikipedia: "A cable is two or more wires running side by side and bonded, twisted or braided together to form a single assembly."

http://en.wikipedia.org/wiki/Cable

PFT:o)
ECCommunication
Norway
kapslet
Explanation:
Kapslet betyr at de enleøte lederne i kabelen har en kapsel/hylse rundt seg, ofte av plast eller gummi, men ogte også metall i tillegg, som vi finner på stive kabler for husinstallasjoner etc.

Se f.eks.:http://www.irontech.no/interface/ethernet.html
Selected response from:

Svein Hartwig Djaerff
United Kingdom
Grading comment
Tusen takk for hjelpen alle sammen! Spesielt til Tor for utførlig forklaring. Her burde det være mulig med poengfordeling igjen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kapslet
Svein Hartwig Djaerff
4med felles kappe
Tor G Jensen
3festet
Bjørnar Magnussen


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
festet


Explanation:
Se referansene under for bilder:

Safety cable with 7 bonded wires.
http://www.kappamedical.com/holter.htm

Premium 5-RCA HD Component Video/Audio Coaxial Cable
Tangle- free bonded wires.
http://site.ambery.com/webgraph/YPbPrCable-Connector.jpg

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: God morgen:o) Forsåvidt det jeg tenkte, men ordboken har noen eksotiske ord for bonded slik at jeg tenkte kanskje det fantes et noe mer komplisert standard uttrykk for dette;o) God lørdag!


8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kapslet


Explanation:
Kapslet betyr at de enleøte lederne i kabelen har en kapsel/hylse rundt seg, ofte av plast eller gummi, men ogte også metall i tillegg, som vi finner på stive kabler for husinstallasjoner etc.

Se f.eks.:http://www.irontech.no/interface/ethernet.html

Svein Hartwig Djaerff
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tusen takk for hjelpen alle sammen! Spesielt til Tor for utførlig forklaring. Her burde det være mulig med poengfordeling igjen!

2 days 16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
med felles kappe


Explanation:
Lederne i en kabel kan være limt sammen, men vanligvis ligger de løst i en felles kappe. Dette skyldes ikke minst at lederne skal kunne avisoleres hver for seg før de koples til hvert sitt tilkoplingspunkt.

Kappen kan være bare isolasjon, men kan utenpå første felles isolerende kappe omfatte en felles skjerm som er flettet eller heltrukket, og kanskje utenpå der en ekstra mekanisk beskyttelse (flettet forsterkning, kalt "braid" i mangel av et norsk ord, eller heltrukket), som vanligvis er isolert fra skjermen. Helt ytterst er det nesten alltid ennå en isolerende kappe. Og lederne kan i tillegg være individuelt skjermet.

Jeg går ut fra at du ikke oversetter Wikipedia, så du har sikkert en annen sammenheng.

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 80




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search