value-priced

Norwegian translation: gunstig priset

17:56 Apr 1, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - Economics
English term or phrase: value-priced
On high quality printer: "Featuring high-quality image reproduction, an output speed of 20 ppm, and scanning and faxing capabilities. All in one value-priced package."
Robert Sommerfelt
Norway
Norwegian translation:gunstig priset
Explanation:
De mener nok bare at her får du mye for pengene, så kjør på med gunstig priset, konkurransedyktig pris, aggressivt priset, radikalt billig, - men unngå for all del prisverdig, som stundom dukker opp for prisvärd.
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
H-he, "prisverdig" betyr nok noe annet, ja. Takk for innspill, her var gode alt.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gunstig priset
Per Bergvall
4 +1mye for pengene
Bjørnar Magnussen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mye for pengene


Explanation:
Her er det ikke bare ett fasitsvar. Ville vurdert omskriving med "som gir deg mye for pengene". Eventuelt "gunstig priset" eller "økonomisk".

Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egil Presttun: Det er riktig oversatt, men det er ikke sikkert man får så mye for pengene i virkeligheten. Det kan være en aprilspøk.
23 mins
  -> Brother MFC-7820N gir mye for pengene hele året

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gunstig priset


Explanation:
De mener nok bare at her får du mye for pengene, så kjør på med gunstig priset, konkurransedyktig pris, aggressivt priset, radikalt billig, - men unngå for all del prisverdig, som stundom dukker opp for prisvärd.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 3
Grading comment
H-he, "prisverdig" betyr nok noe annet, ja. Takk for innspill, her var gode alt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egil Presttun: Det er første april i dag, så det kunne være fristende å foreslå "prisverdig". Prisverdig av deg å ikke falle for fristelsen.
24 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search