terminal bus bar

Norwegian translation: terminal for samleskinne

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:terminal bus bar
Norwegian translation:terminal for samleskinne
Entered by: Ronny Nielsen

20:00 Sep 11, 2014
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: terminal bus bar
Jeg har ikke noen god tekst som beskriver termen, men får opp mange bilder når jeg søker på termen på nettet. Noen som kjenner den norske termen?
Hanne Aas
Norway
terminal for samleskinne
Explanation:
Et forslag :-)
Selected response from:

Ronny Nielsen
Dominican Republic
Grading comment
Takk for hjelpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1terminal for samleskinne
Ronny Nielsen
3busstermineringsblokk
Leif Henriksen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
terminal for samleskinne


Explanation:
Et forslag :-)


    Reference: http://www.jfk.no/tavlemateriell/samleskinner/tilbehor-152
Ronny Nielsen
Dominican Republic
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Takk for hjelpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristin Høgsve-Mouton: Helt enig i dette. Jeg har jobbet med dette i forbindelse med elektriske generatorer. Du kan også finne en definisjon på dette her: http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/busbar
11 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
busstermineringsblokk


Explanation:
Jeg ville brukt dette, til tross for at du ikke finner det ved et søk. Ettersom det formodentlig er en blokk som brukes for å terminere en buss, kobler jeg sammen bussterminering og termineringsblokk. Begge disse ordene finnes i rikt monn.

Min tolkning baserer seg på at dette er en komponent som enkelt kan kobles på bussen for å terminere den, dvs. legge motstander til GND for hver leder (evt mellom lederne i bussen for noen typer).

Leif Henriksen
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 28




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search