gang box

Norwegian translation: veggboks

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gang box
Norwegian translation:veggboks
Entered by: ECCommunication

08:38 Jan 10, 2017
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: gang box
https://en.wikipedia.org/wiki/Gang_box

Noen som vet?

PFT og godt nytt år!
ECCommunication
Norway
veggboks
Explanation:
En "gang box" er uttaksboks i veggen eller taket. En "2-gang box" har plass til to par av stikkontakter mens "1-gang box" har plass til ett par stikkontakter (eller en bryter). Se lenke til home depot for eksempel på "2-gang box".
På norsk har vi takboks eller veggboks avhenging hvor de er brukt.
http://proff.elko.no/sok/category14.html?categoryID=14&q=veg...

Et grenuttak er det samme som "power strip", altså ikke "gang box", se lenke til Proz.com under.

Cheers

jan

Selected response from:

JP Lande
United States
Grading comment
Tusen takk for svar, begge to:o) Ha en riktig god dag!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1veggboks
JP Lande
2Grenuttak
Enrique Bjarne Strand Ferrer


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Grenuttak


Explanation:
I artikkelen fra wikipedia er det to ulike betydninger. Den elektriske "gang box" er vel det som elkjøp kaller grenuttak.

Den andre betydningen er jo bare en felles verktøykasse.


    Reference: http://www.elkjop.no/catalog/hjem-og-husholdning/no_elmateri...
Enrique Bjarne Strand Ferrer
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in SpanishSpanish
Notes to answerer
Asker: Ja, beklager. Det er den elektriske versjonen jeg er ute etter:o) Takk for svar!


16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
veggboks


Explanation:
En "gang box" er uttaksboks i veggen eller taket. En "2-gang box" har plass til to par av stikkontakter mens "1-gang box" har plass til ett par stikkontakter (eller en bryter). Se lenke til home depot for eksempel på "2-gang box".
På norsk har vi takboks eller veggboks avhenging hvor de er brukt.
http://proff.elko.no/sok/category14.html?categoryID=14&q=veg...

Et grenuttak er det samme som "power strip", altså ikke "gang box", se lenke til Proz.com under.

Cheers

jan




    Reference: http://www.homedepot.com/p/Carlon-2-Gang-32-cu-in-New-Work-S...
    Reference: http://www.proz.com/kudoz/english_to_norwegian/electronics_e...
JP Lande
United States
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusen takk for svar, begge to:o) Ha en riktig god dag!
Notes to answerer
Asker: Tusen takk for svar og forklaring:o)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eli Knutsen
9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search