master data business rules

Norwegian translation: forretningsregler for stamdata

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:master data business rules
Norwegian translation:forretningsregler for stamdata
Entered by: ECCommunication

13:00 Jul 20, 2014
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / SAP
English term or phrase: master data business rules
Er det noen som er gode på SAP? Hva er "master data business rules" oversatt med?

PFT:o)
ECCommunication
Norway
forretningsregler for stamdata
Explanation:
I SAP-verdenen heter "master data" "stamdata" på norsk.

Slike ting kan du og andre lett finne selv på SAPterm, som du bør bruke når du oversetter SAP-relaterte ting.
Selected response from:

Leif Henriksen
Norway
Grading comment
Tusen takk for hjelpen begge to. Ha en super dag!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1forretningsregler for stamdata
Leif Henriksen
3forretningsregler for hoveddata
Halvor Halvorsen


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
forretningsregler for hoveddata


Explanation:
Må da være dette?

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2014-07-20 13:21:28 GMT)
--------------------------------------------------

Nei, dette baserer jeg bare på oversettelsene av "business rules" og "master data" i Microsoft LP samt forklaring av uttrykket "master data business rules" på nettet

Halvor Halvorsen
Norway
Specializes in field
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Tusen takk for hurtig svar:o) Vet du om det er det som brukes som standard i SAP? Uttrykket er i en tekst som skal leses av SAP-brukere, så det er litt viktig at det følger deres terminologi.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
forretningsregler for stamdata


Explanation:
I SAP-verdenen heter "master data" "stamdata" på norsk.

Slike ting kan du og andre lett finne selv på SAPterm, som du bør bruke når du oversetter SAP-relaterte ting.


    Reference: http://sapterm.com/application_page.htm
Leif Henriksen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tusen takk for hjelpen begge to. Ha en super dag!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elenice Abrahamsen
21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search