chainsaw mill

Norwegian translation: minisagbruk

18:22 Sep 21, 2014
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Forestry / Wood / Timber
English term or phrase: chainsaw mill
chainsaw mill

Hei!

Er det noen som vet hva dette heter på norsk?

http://www.backwoodshome.com/articles/tresl39.html

På forhånd tusen takk for hjelpen! :)
Anne Maria Christoffersen
Spain
Norwegian translation:minisagbruk
Explanation:
Også mikrosagbruk og mobilt sagbruk brukes.
Minisagbruk med motorsagdrift hvis du vil ha det helt nøyaktig.
Selected response from:

Koen Speetjens
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2minisagbruk
Koen Speetjens
3tømmerjigg
Ronny Nielsen
2motorsagbruk
Joachim Stene


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
motorsagbruk


Explanation:
Dette blir bare gjetting, men "sawmill" er jo "sagbruk", så svaret mitt er rett og slett utledet fra det. Masse treff i Google, men det meste handler dessverre om "motorsagbruk" i betydningen "bruk av motorsag".

Joachim Stene
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
Notes to answerer
Asker: Tusen takk for hjelpen, Joachim! Det er et slags tilleggsutstyr som festes på sagen slik at man kan lage planker av tømmer og som lar en bestemme sagedybden. Det finnes visst noe som heter minisagbruk, men det ser ut som om disse er mer komplekse enn de jeg ser etter. Selvfølgelig kan det hende det finnes enklere varianter av dem også, men jeg kan ikke finne noen referanser som bekrefter dette.


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
minisagbruk


Explanation:
Også mikrosagbruk og mobilt sagbruk brukes.
Minisagbruk med motorsagdrift hvis du vil ha det helt nøyaktig.


    Reference: http://www.logosol.no/sagbruk/
    Reference: http://www.anton.no/undersider/produkter/minisag/minisagbruk...
Koen Speetjens
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Tusen takk for hjelpen!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joachim Stene
10 mins

agree  Norskpro: Logosol M7: http://www.autodb.no/utstyr/view/1310486 + Logosol M7: http://forestry.about.com/od/portamills/tp/port_chain_mill.h...
40 mins

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tømmerjigg


Explanation:
Jeg mener dette heter tømmerjigg på norsk ut fra din beskrivelse ovenfor.


    Reference: http://m.clasohlson.com/no/view/CoMobileOverLayController/ha...
Ronny Nielsen
Dominican Republic
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
Notes to answerer
Asker: Tusen takk for hjelpen, Ronny!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search