put through their paces

Norwegian translation: får vise hva de er gode for, satt å prøve

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:put through their paces
Norwegian translation:får vise hva de er gode for, satt å prøve
Entered by: ECCommunication

13:34 Nov 26, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: put through their paces
"the company's people managers are put through their paces"

It is a headline and no other text... :o)

PFT!
ECCommunication
Norway
får vise hva de er gode for
Explanation:
Der har de hatt anledning til å vise hva de er gode for, og fått andre styreverv på. bakgrunn av dette. • Pipeline teori – ting tar tid. ...
www.boardroom-connect.net/documents/Elin-Foredrag styreutvi...
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Begge forslagene var veldig bra. Med en positiv/lettere vinkling på testen valgte jeg denne.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2får vise hva de er gode for
Bjørnar Magnussen
3 +1satt på prøve
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
får vise hva de er gode for


Explanation:
Der har de hatt anledning til å vise hva de er gode for, og fått andre styreverv på. bakgrunn av dette. • Pipeline teori – ting tar tid. ...
www.boardroom-connect.net/documents/Elin-Foredrag styreutvi...

Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 42
Grading comment
Begge forslagene var veldig bra. Med en positiv/lettere vinkling på testen valgte jeg denne.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egil Presttun
38 mins

agree  brigidm: Jeg synes at Ivans forslag er også god, så har er det reaksjonstiden som avgjorde valget!
1 hr

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
satt på prøve


Explanation:
...innebære at ledere blir satt på prøve og må vise at de er i stand til å håndtere den usikkerhet og uforutsigbarhet som følger i kjølvannet av en slik hendelse. I slike situasjonervil det derfor være særlig viktig å legge opp til at også ledere kan få emosjonell støtte og avlastning, samt nødvendig beslutningsstøtte.


    Reference: http://www.psykol.no/arch/_img/9056050.pdf
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egil Presttun
27 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search