throw a wrinkle into the mix

Norwegian translation: gjør en ny vri på tingene, kaste en brannfakkel inn i debatten, skape liv og røre

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:throw a wrinkle into the mix
Norwegian translation:gjør en ny vri på tingene, kaste en brannfakkel inn i debatten, skape liv og røre
Entered by: ECCommunication

15:31 Oct 19, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: throw a wrinkle into the mix
Noen som har et godt norsk uttrykk for dette?

PFT:o)
ECCommunication
Norway
gjør en ny vri på tingene
Explanation:
"tilsetter litt ekstra krydder i..."

"kaste en brannfakkel inn i debatten" (passer kanskje i en annen kontekst"
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Alle forslagene var geniale, men jeg holdt meg til å gjøre en ny vri på tingene...

God helg begge to!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3gjør en ny vri på tingene
Bjørnar Magnussen
2skape liv og røre
brigidm


Discussion entries: 3





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gjør en ny vri på tingene


Explanation:
"tilsetter litt ekstra krydder i..."

"kaste en brannfakkel inn i debatten" (passer kanskje i en annen kontekst"

Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 42
Grading comment
Alle forslagene var geniale, men jeg holdt meg til å gjøre en ny vri på tingene...

God helg begge to!
Notes to answerer
Asker: Inte dumt. Takker:o)


56 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
skape liv og røre


Explanation:
..or something along those lines, perhaps?

brigidm
Norway
Native speaker of: English
Notes to answerer
Asker: Heller ikke dum. Tusen takk:o)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search