desktop mail

Norwegian translation: lokalt e-postprogram

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:desktop mail
Norwegian translation:lokalt e-postprogram
Entered by: Robert Sommerfelt

08:21 Jul 20, 2010
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: desktop mail
"To send these attachments please use desktop Mail." Lokalt e-postprogram?
Robert Sommerfelt
Norway
lokal e-postklient
Explanation:
Synes forslaget ditt (lokalt e-postprogram). Ev. "lokal e-postklient"

Mange foretrekker å arbeide med en lokal e-postklient i stedet for webbaserte løsninger.
www.dinside.no/phpf/debatt/index.php?showtopic=34238

Lokal e-postklient på maskin som er koblet til eksternt nett (offentlig/privat)
http://www2.uit.no/ikbViewer/page/startsida/brukerstotte/art...


--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2010-07-20 08:35:42 GMT)
--------------------------------------------------

...synes forslaget ditt (lokalt e-postprogram) er bra!
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4lokal e-postklient
Bjørnar Magnussen
4et e-postprogram installert på datamaskinen
Egil Presttun


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
et e-postprogram installert på datamaskinen


Explanation:
...bruk et e-postprogram.
eller
...bruk et e-postprogram installert på datamaskinen.

"lokalt e-postprogram" er også korrekt.



Egil Presttun
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 173

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lokal e-postklient


Explanation:
Synes forslaget ditt (lokalt e-postprogram). Ev. "lokal e-postklient"

Mange foretrekker å arbeide med en lokal e-postklient i stedet for webbaserte løsninger.
www.dinside.no/phpf/debatt/index.php?showtopic=34238

Lokal e-postklient på maskin som er koblet til eksternt nett (offentlig/privat)
http://www2.uit.no/ikbViewer/page/startsida/brukerstotte/art...


--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2010-07-20 08:35:42 GMT)
--------------------------------------------------

...synes forslaget ditt (lokalt e-postprogram) er bra!

Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 262
Grading comment
Takk!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search