single unit equivalent of

Norwegian translation: tilsvarende én enhet av...

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:single unit equivalent of
Norwegian translation:tilsvarende én enhet av...
Entered by: JP Lande

18:39 Mar 20, 2010
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mathematics & Statistics
English term or phrase: single unit equivalent of
Type of measurement, infers that one amount is the same as a single unit of another. Example: "
JP Lande
United States
tilsvarende én enhet av...
Explanation:
Røde blodceller tilsvarende ca. én enhet er produsert etter én uke og en mengde tilsvarende ca. fem en-heter etter fire uker (10).
http://folk.uio.no/ulfk/JehovasVitnerKirurgi_Hoiseth.pdf

Et inntak tilsvarende én enhet hver dag, er vist å øke risikoen.
http://www.kreftforeningen.no/forebygg/alkohol/alkohol__ker_...
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Takk for hjelpa!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2tilsvarende én enhet av...
Bjørnar Magnussen
2x 70x10^9 (i dette tilfellet)
Koen Speetjens


Discussion entries: 1





  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
x 70x10^9 (i dette tilfellet)


Explanation:
Hvis resultater er veldig store skriver man jo i beskrivelsen i tabeller for eksempel "x 1000 kg" eller noe sånt (personer, kroner osv). I ditt tilfellet "x 70x10^9 (og så en enhet). Er ikke helt sikker om det er dette du mener, men jeg tror det er en mulighet.

Koen Speetjens
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
single unit equivalent of...
tilsvarende én enhet av...


Explanation:
Røde blodceller tilsvarende ca. én enhet er produsert etter én uke og en mengde tilsvarende ca. fem en-heter etter fire uker (10).
http://folk.uio.no/ulfk/JehovasVitnerKirurgi_Hoiseth.pdf

Et inntak tilsvarende én enhet hver dag, er vist å øke risikoen.
http://www.kreftforeningen.no/forebygg/alkohol/alkohol__ker_...

Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 54
Grading comment
Takk for hjelpa!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search