Recurrence relation

Norwegian translation: rekursjonsligning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Recurrence relation
Norwegian translation:rekursjonsligning
Entered by: ECCommunication

09:40 May 16, 2019
English to Norwegian translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics
English term or phrase: Recurrence relation
https://en.wikipedia.org/wiki/Recurrence_relation

Noen som kjenner til dette?

PFT:o) Ha en fin dag!
ECCommunication
Norway
rekursjonsrelasjon
Explanation:
Jeg søkte på rekursjonsrelasjon fordi recurrence formula er rekursjonsformel på norsk. Se følgende treff.
Selected response from:

Norskpro
Sweden
Grading comment
Tusen takk for hjelpen! Ha en fin dag:o)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1rekursjonsrelasjon
Norskpro
4tilbakevendingsforhold
Eli Knutsen


Discussion entries: 1





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
recurrence relation
tilbakevendingsforhold


Explanation:
Tilbakevendingsforhold, eller rekursjon

en likning som rekursivt definerer en sekvens

Eli Knutsen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
recurrence relation
rekursjonsrelasjon


Explanation:
Jeg søkte på rekursjonsrelasjon fordi recurrence formula er rekursjonsformel på norsk. Se følgende treff.


    https://no.wikipedia.org/wiki/Harmonisk_tall
    https://no.wikipedia.org/wiki/Bernoulli-tall#Rekursjonsrelasjoner
Norskpro
Sweden
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusen takk for hjelpen! Ha en fin dag:o)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Enrique Bjarne Strand Ferrer: Ja, jeg tror at bruk av rekursjon er det mest korrekte. Som regel snakker man om rekursjonsligninger, men her er det snakk om forhold eller relasjon. Ville valgt rekursjonsforhold selv.
2 hrs
  -> Takk.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search