Flail mower

Norwegian translation: slåmaskin

06:58 Sep 19, 2017
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Flail mower
https://en.wikipedia.org/wiki/Flail_mower

Noen som vet hva dette kalles på norsk? Kalles slagleklipper på dansk og schlegelmäher på tysk.

PFT:o) Ha en fin dag!
ECCommunication
Norway
Norwegian translation:slåmaskin
Explanation:
Brukes til å håndtere tyngre gress/skrubb enn en vanlig gressklipper. Finnes i mange varianter
Selected response from:

Eli Knutsen
Norway
Grading comment
Tusen takk for hjelpen, alle sammen! Ha en fin helg:o)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4slagertresker
Norskpro
4slåmaskin
Eli Knutsen
3hammerklipper
Hermod Nilsen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flail mower
slagertresker


Explanation:
Det er en slags tresker.


    Reference: http://www.a-k.no/cx-7-8/category1614.html
Norskpro
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 28

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
flail mower
hammerklipper


Explanation:
Jeg har hammerklipper som oversettelse for slagleklipper i mitt TM, men det er fra en liste over maskiner slik t det er ikke noen kontekst.

Hermod Nilsen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 24

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flail mower
slåmaskin


Explanation:
Brukes til å håndtere tyngre gress/skrubb enn en vanlig gressklipper. Finnes i mange varianter


    https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Flail_mower&prev=search
Eli Knutsen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Tusen takk for hjelpen, alle sammen! Ha en fin helg:o)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search