Decongestive Lymphatic Therapy (DLT)

Norwegian translation: ødemdempende lymfeterapi

17:14 Oct 9, 2018
English to Norwegian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: Decongestive Lymphatic Therapy (DLT)
http://www.thelymphclinic.ie/lymphedema-services/decongestiv...
ECCommunication
Norway
Norwegian translation:ødemdempende lymfeterapi
Explanation:
Disse "terapeutene" av alle slags rare slag dukker opp overalt, og de må være flinke til å finne på navn for sine "behandlinger". I dete tilfellet kan dette kanskje passe?
Selected response from:

Leif Henriksen
Norway
Grading comment
Tusen takk for hjelpen, begge to! Ha en riktig god dag:o)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Komplett Fysikalsk Lymfødembehandling
Enrique Bjarne Strand Ferrer
3ødemdempende lymfeterapi
Leif Henriksen


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
decongestive lymphatic therapy (dlt)
ødemdempende lymfeterapi


Explanation:
Disse "terapeutene" av alle slags rare slag dukker opp overalt, og de må være flinke til å finne på navn for sine "behandlinger". I dete tilfellet kan dette kanskje passe?

Leif Henriksen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tusen takk for hjelpen, begge to! Ha en riktig god dag:o)
Notes to answerer
Asker: Tusen takk for svar:o)


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
decongestive lymphatic therapy (dlt)
Komplett Fysikalsk Lymfødembehandling


Explanation:
Decongestive Lymphatic Therapy (DLT) ; other times described as Combined Decongestive Therapy (CDT) is a combination of manual lymph drainage (MLD), layered compression bandaging, skincare and specific exercises.

Komplett Fysikalsk Lymfødembehandling er effektiv og også skånsom. Den eliminerer ikke årsakene, men reduserer ødemet og gir pasientene bedre mulighet for å fungere i hverdagen. Komplett Fysikalsk Lymfødembehandling består i manuell lymfedrenasje (60-90 min, hudpleie, bandasjering og øvelser, samt tilmåling/tilpassing av kompresjonsstrømpe.


    Reference: http://www.thelymphclinic.ie/lymphedema-services/decongestiv...
    Reference: http://nllf.no/omlymfodem/behandling-og-behandlere/
Enrique Bjarne Strand Ferrer
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in SpanishSpanish
Notes to answerer
Asker: Tusen takk for svar:o)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search