threshold

Norwegian translation: terskel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:threshold
Norwegian translation:terskel
Entered by: Vibeke Koehler

14:29 Mar 21, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: threshold
Justerbar innstilling i bildebehandlingsprogrammer.
Vibeke Koehler
Norway
terskel
Explanation:
Jeg har jobbet veldig mye i Adobe Photoshop. Jeg har riktignok aldri jobbet med en norsk versjon, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at terskel må være det riktige ordet for threshold.
Selected response from:

Solfrid Lokslid
United States
Grading comment
Flott! Takk skal du ha!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4terskel
Solfrid Lokslid
2trinn
Rannheid Sharma


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
trinn


Explanation:
Vet ikke, men det er et forslag!

Rannheid Sharma
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
terskel


Explanation:
Jeg har jobbet veldig mye i Adobe Photoshop. Jeg har riktignok aldri jobbet med en norsk versjon, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at terskel må være det riktige ordet for threshold.

Example sentence(s):
  • Dette filteret har tre verdier som kan endres: Mengde, radius og terskel.
  • Disse vil sammen med trærne stort sett komme best ut dersom man følger en mer konvensjonell avgrensning ved hjelp av terskelverdien (Treshold).

    Reference: http://www.astroweb.no/artikler-astroweb/astrofoto-del-3.htm...
    Reference: http://www.fotopia.no/fullnews.asp?newsid=2620
Solfrid Lokslid
United States
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Flott! Takk skal du ha!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  me.translation
3 hrs

agree  Leif Henriksen: Definitivt riktig
4 hrs

agree  Thomas Deschington
12 hrs

agree  rhv
19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search