usual self

Norwegian translation: Å ikke være (helt) seg selv

02:58 Feb 1, 2018
English to Norwegian translations [PRO]
Social Sciences - Psychology
English term or phrase: usual self
Jeg har "sitt vanlige jeg", men er det noe bedre? Har søkt på "sitt vanlige jeg" og har egentlig ikke funnet at det blir brukt.
BearMtn
United States
Norwegian translation:Å ikke være (helt) seg selv
Explanation:
Å ikke føle seg som helt som seg selv . Er ikke bombesikker, men det var det første som slo meg! 😊
Selected response from:

Anette B
Norway
Grading comment
Tusen takk for forslaget
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4på topp
Eli Knutsen
3 +1Å ikke være (helt) seg selv
Anette B


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Å ikke være (helt) seg selv


Explanation:
Å ikke føle seg som helt som seg selv . Er ikke bombesikker, men det var det første som slo meg! 😊

Example sentence(s):
  • S
Anette B
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusen takk for forslaget
Notes to answerer
Asker: Korsen e de i Ålebyen? :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  conniebrathen: "Han var ikke helt seg selv", "Jeg er ikke helt meg selv i dag" etc, etc
1 day 12 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Usual self
på topp


Explanation:
Det betyr som du sier "sitt vanlige jeg" men blir ofte byttet ut med:

å være/ikke være helt på topp

Example sentence(s):
  • \
Eli Knutsen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search