Drawstring bag

Norwegian translation: snøresekk/-pose

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Drawstring bag
Norwegian translation:snøresekk/-pose
Entered by: Svein Hartwig Djaerff

11:55 Apr 24, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: Drawstring bag
det handler om en "Drawstring bag" hvor man kan plassere briller ev. telefon/Backberry. Noen gode forslag?
Harald Roald
United States
snøresekk/-pose
Explanation:
Gir en del treff ser jeg
Selected response from:

Svein Hartwig Djaerff
United Kingdom
Grading comment
jepp det var en "sånn en" jeg trengte!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2snøresekk/-pose
Svein Hartwig Djaerff
3skipssekk
Egil Presttun


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
drawstring bag
snøresekk/-pose


Explanation:
Gir en del treff ser jeg

Svein Hartwig Djaerff
United Kingdom
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
jepp det var en "sånn en" jeg trengte!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristian Svanes (X)
8 mins

agree  Bjørnar Magnussen: god snøring
27 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
drawstring bag
skipssekk


Explanation:
http://www.flust.no/sport-og-fritid/reiseartikler/st-tropez-...


--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2009-04-24 12:31:53 GMT)
--------------------------------------------------

Oppbevaringspose
Jeg tenkte faktisk først på en bag hvor man kan ha både klær, mobiltelefon, dill og dall, men er det snakk om et lite "etui", så kan man bruke ordet oppbevaringspose.
http://www.drommefangeren.no/productdetails.php?product=481&...
http://www.amobil.no/artikler/skullcandy_full_metal_jacket/5...


Egil Presttun
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: det er en sånn "dilldall pose" ( i silke) så skipssekk er vel et litt røft ord i denne sammenheng :-) men takk for forslaget!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Svein Hartwig Djaerff: skal jeg bære Blackberryn og solbrillene i en skipssekk?? :)
1 min
  -> Jeg tenkte på sånne briller som dette: http://farm4.static.flickr.com/3024/3109243778_95433f2a4d.jp...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search