Unwuchterreger

Norwegian translation: Ubalansegenerator

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Unwuchterreger
Norwegian translation:Ubalansegenerator
Entered by: ECCommunication

13:45 Aug 25, 2017
German to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Unwuchterreger
http://www.aviteq.com/de/produkte/antriebsstechnik/unwuchter...

PFT:o)
ECCommunication
Norway
Ubalansemotor
Explanation:
Dette dreier seg om en "ubalansemotor" eller -generator (Erreger) som frembringer sterke vibrasjoner, i dette tilfellet sannsynligvis ifm harpen du spurte om tidligere for å få fart på gjennomstrømningen av finmaterialer. Litt heftigere risting enn mor gjorde med melis i melsikten over jordbærene den gang for leng lenge siden...

Se f.eks.: http://www.christianberner.no/produktomrader/pulverteknikk/s...
Selected response from:

Svein Hartwig Djaerff
United Kingdom
Grading comment
Nok en gang, tusen takk:o) Veldig, veldig takknemlig.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Ubalansemotor
Svein Hartwig Djaerff
4balansevekt
Per Bergvall


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
balansevekt


Explanation:
Hva kan det ellers være?

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 7

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Ubalansemotor


Explanation:
Dette dreier seg om en "ubalansemotor" eller -generator (Erreger) som frembringer sterke vibrasjoner, i dette tilfellet sannsynligvis ifm harpen du spurte om tidligere for å få fart på gjennomstrømningen av finmaterialer. Litt heftigere risting enn mor gjorde med melis i melsikten over jordbærene den gang for leng lenge siden...

Se f.eks.: http://www.christianberner.no/produktomrader/pulverteknikk/s...

Svein Hartwig Djaerff
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 19
Grading comment
Nok en gang, tusen takk:o) Veldig, veldig takknemlig.
Notes to answerer
Asker: He, he. En god start på en arbeidsdag:o) Tusen takk. Ja, det er en del av harpen.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Bergvall: I stand corrected
14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search