b. nr.

English translation: Beslutning nummer

13:57 Nov 5, 2013
Norwegian to English translations [PRO]
Law/Patents - General / Conversation / Greetings / Letters / dom
Norwegian term or phrase: b. nr.
I sakens dokumenter finnes det B. nr. på hver side. Hva betyr det?
Katarzyna Lewandowska, PhD
Poland
English translation:Beslutning nummer
Explanation:
Lover og avaler blir endre ved beslutninger som blir nummert.
Selected response from:

Donna Stevens
Norway
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bruksnummer
Lene Johansen
4Beslutning nummer
Donna Stevens


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bruksnummer


Explanation:
"Gårds- og bruksnummer er en eiendoms identitet, og kan sammenliknes med et personnummer. Alle eiendommer i Norge har en slik unik tallkode." sitat fra http://www.statkart.no/Eiendom-og-areal/Matrikkelen/Nyttig-o...



    Reference: http://www.statkart.no/Eiendom-og-areal/Matrikkelen/Nyttig-o...
    Reference: http://snl.no/bruksnummer
Lene Johansen
Native speaker of: Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 5
Notes to answerer
Asker: Men saken gjelder ikke eiendommer. Dette dokumentet er en forkynning av en dom og jeg tror at det er heller et arkivnummer eller noe lignende.


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
B. nr.
Beslutning nummer


Explanation:
Lover og avaler blir endre ved beslutninger som blir nummert.

Example sentence(s):
  • Direktiv 2011/15/EU ble innlemmet i EØS-avtalen på møte i EØS-komiteen 30. mars 2012 (beslutning nr. 60/2012).
Donna Stevens
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search