Medsalgsrett

English translation: tag-along right

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Norwegian term or phrase:medsalgsrett
English translation:tag-along right
Entered by: Sven Petersson

22:32 Jul 17, 2009
Norwegian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities / Shareholder Agreement
Norwegian term or phrase: Medsalgsrett
Medsalgsretten utløses ikke ved; (i) overdragelser hvor en eller flere aksjonærer har utøvd forkjøpsretten, (ii) overdragelse av aksjer i tråd med utøvd Medsalgsplikt eller i forbindelse med Exit, (iii) salg av aksjer fra [name] til [name] eller noen [name] utpeker, (iv) salg fra Selskapet av egne Aksjer, (v) overdragelse av aksjer i forbindelse med utøvelse av Opsjon eller (vi) ved salg av aksjer fra [name] til noen ansatte i [company name], så fremt [name] etter slikt salg fortsatt beholder mer enn 50% av Aksjene og stemmene i Selskapet. Ved beregningen av 50% andelen til [name] skal de Aksjer [name] eier regnes med. Videre utløses ikke medsalgsrett dersom en av Partene ønsker å overføre Aksjene sine til et selskap som eies 100% av denne Part, jf. punkt 5.2.2, ovenfor siste setning.
David Young
United States
tag-along right
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tag-along right
Sven Petersson
2Tag-along
rajagopalan sampatkumar


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Tag-along


Explanation:
--

rajagopalan sampatkumar
Switzerland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: No, I'm afraid that doesn't make sense.

Asker: Actually, that is right after all.


7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tag-along right


Explanation:
:o)


    Reference: http://wapedia.mobi/en/Tag-Along_right
    Reference: http://www.wr.no/no/infosenter/artikler/muligheter-og-utford...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Charlesp
2 days 3 hrs
  -> Thank you very much!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search