betalningsföreläggande utslag

Norwegian translation: vedtak om betalingsforelegg

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:betalningsföreläggande utslag
Norwegian translation:vedtak om betalingsforelegg
Entered by: Robert Sommerfelt

23:10 Oct 21, 2010
Swedish to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Swedish term or phrase: betalningsföreläggande utslag
"Betalningsföreläggande utslag - Enskilda mål:" Vedtak om betalingsforelegg?
Robert Sommerfelt
Norway
vedtak om betalingsforelegg
Explanation:
Men for å pirke litt, kanskje ikke det opprinnelige forslaget var så dumt? Ser at Fornyingsdep. bruker betalingsforelegg om den svenske ordningen. Og vedtak er muligens bedre enn beslutning fordi det kan vise til både entall og flertall.
Selected response from:

Joachim Stene
Norway
Grading comment
Takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3vedtak om betalingsforelegg
Joachim Stene
3beslutning om betalingspålegg
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
beslutning om betalingspålegg


Explanation:
utslag kan oversettes som pålegg, og betalningsföreläggande er vel ofte et pålegg fra myndighetene el.l. om å betale.

Med tvangsgrunnlag meiner ein alle former for avgjerder, dommar eller betalingspålegg frå ein domstol eller anna kompetent styresmakt, (http://www.regjeringen.no/nn/dep/jd/Dokument/proposisjonar-o...

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vedtak om betalingsforelegg


Explanation:
Men for å pirke litt, kanskje ikke det opprinnelige forslaget var så dumt? Ser at Fornyingsdep. bruker betalingsforelegg om den svenske ordningen. Og vedtak er muligens bedre enn beslutning fordi det kan vise til både entall og flertall.


    Reference: http://www.regjeringen.no/nb/dep/fad/dok/nouer/2007/nou-2007...
Joachim Stene
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Takk!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search