separat redovisa

Norwegian translation: rapportere separat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:separat redovisa
Norwegian translation:rapportere separat
Entered by: Robert Sommerfelt

14:52 Mar 23, 2011
Swedish to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Swedish term or phrase: separat redovisa
"XXX separatredovisar nu det allt viktigare Kina, där bolagets marknadsandel är XXX %." Ser det brukt i div. finanstekster, med eller uten mellomrom. Har vel noe med føring å gjøre, men kanskje noen har et mer presist forslag?
Robert Sommerfelt
Norway
rapportere separat
Explanation:
Novo Nordisk rapporterer nå det stadig viktigere Kina separat, der firmaets markedsandel er 60%
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Tusen takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3føre separat regnskap for Kina
Bjørnar Magnussen
3rapportere separat
Per Bergvall
3presentere separat
Joachim Stene


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
presentere separat


Explanation:
Hei Robert,

Det kan nok også brukes i betydningen "å føre separat", men her tror jeg heller det dreier seg om at selskapet legger frem resultatene for Kina-aktiviteten separat.

Joachim Stene
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rapportere separat


Explanation:
Novo Nordisk rapporterer nå det stadig viktigere Kina separat, der firmaets markedsandel er 60%

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tusen takk!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
separat redovisa Kina
føre separat regnskap for Kina


Explanation:
Det føres separat regnskap for driften av Petoro i henhold til reglene i regnskaps- og aksjelovgivningen
http://www.regjeringen.no/nb/dep/oed/dok/tildelingsbrev-og-t...

Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 56




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search