depåförsäkring

Norwegian translation: fondsforsikring (unit link)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:depåförsäkring
Norwegian translation:fondsforsikring (unit link)
Entered by: Robert Sommerfelt

17:22 Apr 14, 2011
Swedish to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Swedish term or phrase: depåförsäkring
Selskapet tilbyr "kapitalförsäkring", "depåförsäkring", "pensionsförsäkring", "direktsparande" m.m. I lignende smh. står det slik: "Depå i kapitalförsäkring eller direkt" (i liste med andre tjenester, som "Pensionslösningar" m.m.). Mye info om dette på nettet, men vanskelig for en ulærd å finne ekvivalenten på norsk.
Robert Sommerfelt
Norway
fondsforsikring
Explanation:
Storebrand.no: "Fondsforsikring, unit linked eller forsikring med investeringsvalg er tre betegnelser på det samme; en form for forsikringssparing, hvor den enkelte selv velger hvordan sparemidlene skal plasseres for eksempel i hvilke verdipapirfond"
Selected response from:

Joachim Stene
Norway
Grading comment
Perfekt, tusen takk for hjelpen -
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fondsforsikring
Joachim Stene
3unit link
Svein Hartwig Djaerff


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
unit link


Explanation:
Det virker som om dette forsikrings-/aksjesparingsproduktet kalles unit link i Norge, av en eller annen grunn: http://no.wikipedia.org/wiki/Unit_Link

Svein Hartwig Djaerff
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fondsforsikring


Explanation:
Storebrand.no: "Fondsforsikring, unit linked eller forsikring med investeringsvalg er tre betegnelser på det samme; en form for forsikringssparing, hvor den enkelte selv velger hvordan sparemidlene skal plasseres for eksempel i hvilke verdipapirfond"


    Reference: http://www.duborgh.no/?did=9079198
    Reference: http://www.storebrand.no/Storebrand/Internett/stb_ordliste.n...
Joachim Stene
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Perfekt, tusen takk for hjelpen -




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search