rännstensbrunn

Norwegian translation: rennestenssluk

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:rännstensbrunn
Norwegian translation:rennestenssluk
Entered by: Robert Sommerfelt

09:45 Sep 30, 2010
Swedish to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Swedish term or phrase: rännstensbrunn
"Sandmottagningsystem passande för kanalsand, vägsand, rännstensbrunnar... Konstruktion som ej sätts igen. Finns i olika storlekar upp till 25 m3 lagringsvolym. Variabel separation av grövre material. Inget kvarstående vatten inuti tanken..."
Robert Sommerfelt
Norway
rennestenssluk
Explanation:
Kilde: Byggeteknisk ordbok, Universitetsforlaget 1967.
Selected response from:

Thormod Furu
Denmark
Grading comment
Takk! Går for denne siden den er mest ekvivalent med kilden. Og et sluk kan jo gå ned i både en kum og en brønn.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4overvannkum
Svein Hartwig Djaerff
3grunnvannsbrønn
Per Bergvall
2rennestenssluk
Thormod Furu


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
rennestenssluk


Explanation:
Kilde: Byggeteknisk ordbok, Universitetsforlaget 1967.

Thormod Furu
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Takk! Går for denne siden den er mest ekvivalent med kilden. Og et sluk kan jo gå ned i både en kum og en brønn.

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overvannkum


Explanation:
Kan ikke se på www at vi bruker rennestenkum, men derimot er overvannkum en faglig riktig betegnelse. "brunn" betyr i denne sammenhengen "kum" og ikke "sluk" for øvrig.

Mange referanser på www til overvannkum.

Svein Hartwig Djaerff
United Kingdom
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
grunnvannsbrønn


Explanation:
Hvis det handler om G-treff, får denne 6100 - og vi har to stykker på tomta. De inneholder for tiden bare vann, på skiftende nivå, men de kunne ha inneholdt en sandkvalitet som du beskriver for å opprettholde kummens eller brønnens integritet ved lav vannstand eller frost.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search