net briefs

Norwegian translation: nettingtruse (for menn)

13:03 Jan 19, 2012
English to Norwegian translations [Non-PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: net briefs
Just google it and you'll see what is meant.
Dawid Gut
Poland
Norwegian translation:nettingtruse (for menn)
Explanation:
er det ikke ganske enkelt "nettingtruse" da? Og siden nettingtruser på norsk er unisex (men de fleste har et mentalt bilde av at de er for damer), kan man legge til at de er for menn.

Tror ikke det finnes noe annet uttrykk som er bedre egnet.

Dersom det hadde vært boksershorts, vill de vært kalt nettingbokser (se. ref.)
Selected response from:

Hege Jakobsen Lepri
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nettingtruse (for menn)
Hege Jakobsen Lepri
3truse
Håvard Nørjordet


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
truse


Explanation:
"truse" is a short kind for "underbukse", so that might work here.

Håvard Nørjordet
Native speaker of: Norwegian

3 days 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nettingtruse (for menn)


Explanation:
er det ikke ganske enkelt "nettingtruse" da? Og siden nettingtruser på norsk er unisex (men de fleste har et mentalt bilde av at de er for damer), kan man legge til at de er for menn.

Tror ikke det finnes noe annet uttrykk som er bedre egnet.

Dersom det hadde vært boksershorts, vill de vært kalt nettingbokser (se. ref.)


    Reference: http://club4shop.no/klaer/undertoy-ham/nettingboxer-sort.htm...
    Reference: http://www.lillefrekke.no/index.php?page=shop.product_detail...
Hege Jakobsen Lepri
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 11




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search