in-line

Norwegian translation: påmontert, som kan monteres på

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in-line
Norwegian translation:påmontert, som kan monteres på
Entered by: Håvard Olerud Eriksen

18:56 May 15, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: in-line
Sammenhengen er skrivere som brukes av profesjonelle. Det er en enorm skriver hvor et lass av "in-line" ekstrautstyr kan monteres. Ett eksempel er:

In-line multi-position folder prepares letters, invoices and statements ready for mailing

Hva skal jeg gjøre med in-line her?
Håvard Olerud Eriksen
Norway
påmontert, som kan monteres på
Explanation:
Eksempel:
"Bildet viser påmontert multiarkmater" (helt nederst i dokumentet - som bildetekst)
https://www.ad.no/pdf/Oki/OP14iseri.pdf

"In-Line Sheet Feeder"
http://www.eceurope.com/tradeleads/details.htm?session=&sear...
Selected response from:

Egil Presttun
Norway
Grading comment
Beklager litt treg oppfølging her, men det har vært litt hektiske forberedelser til 17. mai her. Jeg tror jeg går for denne og eventuelt benytter meg av utelatelse der det faller seg naturlig. Tusen takk til alle som bidro!

Håvard
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1påmontert, som kan monteres på
Egil Presttun
3innebygget
Vedis Bjørndal
3her:utelat
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
her:utelat


Explanation:
Jeg tror det kan være snakk om ekstrautstyr som fungerer som en del av prosessen, dvs. at det ferdige produktet kommer ut direkte uten at en først må flytte det over til en ny maskin etc.

Jeg mener det kan utelates fordi beskrivelsen av utstyret vil avdekke funksjonaliteten rundt dette. Å bruke "seriekoblet" eller lignende vil ikke passe inn.

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 16

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
innebygget


Explanation:
Det kan ganske enkelt bety dette.
Fant "in-line" i sammensetninger som "inline recovery (edb): innebygget gjenoppretting. Ref. Ansteinsson eng-norsk ordbok.

Ellers kan det ha betydningen "på rekke"

Vedis Bjørndal
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
påmontert, som kan monteres på


Explanation:
Eksempel:
"Bildet viser påmontert multiarkmater" (helt nederst i dokumentet - som bildetekst)
https://www.ad.no/pdf/Oki/OP14iseri.pdf

"In-Line Sheet Feeder"
http://www.eceurope.com/tradeleads/details.htm?session=&sear...


Egil Presttun
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 173
Grading comment
Beklager litt treg oppfølging her, men det har vært litt hektiske forberedelser til 17. mai her. Jeg tror jeg går for denne og eventuelt benytter meg av utelatelse der det faller seg naturlig. Tusen takk til alle som bidro!

Håvard

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bjørnar Magnussen: ...eller hvorfor ikke "monterbar"
13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search