Ball plugger

Norwegian translation: kulestopper

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Ball plugger
Norwegian translation:kulestopper
Entered by: Cecilie Brauer

23:00 Mar 11, 2013
English to Norwegian translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry
English term or phrase: Ball plugger
Noen som vet hva dette tannlegeinstrumentet heter på norsk?

Bilde her: http://www.deppeler.ch/shop/index.php/127x-shadeline-ball-pl...
Cecilie Brauer
kulestopper
Explanation:
I blant er ting enkelt
Selected response from:

Lene Johansen
Grading comment
Tusen takk for rask hjelp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kulestopper
Lene Johansen
4knoppsonde
Karin Berling


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ball plugger
kulestopper


Explanation:
I blant er ting enkelt


    https://www.google.com/search?q=kulestopper&num=50&hl=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=HI0-UZaLO8fy0QG03oCIDw&ved=0CHEQsAQ&biw=1161&bih
    Reference: http://www.muv.uio.no/samlinger/de-odontologiske-samlinger/?...
Lene Johansen
Native speaker of: Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusen takk for rask hjelp!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karin Berling
12 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ball plugger
knoppsonde


Explanation:
Se bilde:

http://www.odont.uio.no/studier/ressurser/propedeutikk/Utsty...

Er for så vidt enig med Lene, men "kjært" barn har som kjent flere navn...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-03-12 02:17:43 GMT)
--------------------------------------------------

Er kanskje størrelsen på kula som avgjør eksakt navn/funksjon?

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-03-12 02:52:31 GMT)
--------------------------------------------------

Fikk enda litt mer blod på tann her og studerte bildene nærmere. Virker som om knoppsonden på bildet jeg refererte ligner mer på typen du lenket til - spesielt siden det står følgende under bildet ditt: "Ball plugger that is counter-bent for ease of use". Knoppsonden er counter-bent i motsetning til kulestopperen (som det også er bilde av lenger nede på uio-siden jeg lenket til). Men regner egentlig med at du kan kalle den enten eller - eller begge deler :-)

Karin Berling
United States
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
Notes to answerer
Asker: Hm, jeg vet ikke størrelse eller form egentlig. Den lenken jeg postet fant jeg etter å google "ball plugger". Jeg tror jeg skal sove på det :-) Ble overtalt til å ta denne oversettelsen, som jeg hverken hadde tid eller lyst til egentlig, for jeg er ikke så veldig dreven i tannlegefaget. Heldigvis er det ikke så mange ord. Takk for svar!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search