Plate Pre-Bake Solution

Norwegian translation: oppløsning for plateforvarming

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Plate Pre-Bake Solution
Norwegian translation:oppløsning for plateforvarming
Entered by: Cecilie Brauer

21:49 Apr 11, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Art/Literary - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: Plate Pre-Bake Solution
Har med fremkalling og gjøre (tror jeg). kun den ene setningen. får en del treff på prebake på norsk, men ikke i foto-sammenheng....forslag mottas med takk!
Cecilie Brauer
oppløsning for plateforvarming
Explanation:
Fotografering er ikke noe jeg har spesielt greie på, men jeg vil likevel komme med et forslag om "forvarming" for "pre-bake".
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Takk skal du ha
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2oppløsning som påføres trykkplaten før brenning
Svein Hartwig Djaerff
2oppløsning for plateforvarming
Bjørnar Magnussen


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
plate pre-bake solution
oppløsning for plateforvarming


Explanation:
Fotografering er ikke noe jeg har spesielt greie på, men jeg vil likevel komme med et forslag om "forvarming" for "pre-bake".

Example sentence(s):
  • *Tanken og bildet bør forvarmes i vannbad før du heller i kjemikaliene.
  • Første termiske CTP-plate uten forvarming introduseres

    Reference: http://folk.uio.no/oec/DARKROOM/Cibachrome/
    Reference: http://graphics1.kodak.com/documents/kodak_tribune_issue2_no...
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Takk skal du ha

10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
plate pre-bake solution
oppløsning som påføres trykkplaten før brenning


Explanation:
Meget usikker på den konkrete termen da kontekst ikke er oppgitt, men jeg tror det har noe å gjøre med litografisk trykk eller offset. Bake i denne sammenhengen henspeiler nok på brenning av trykkplate, tror jeg.

Svein Hartwig Djaerff
United Kingdom
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search