Set Back Box

Norwegian translation: set-back box

15:50 Dec 12, 2012
English to Norwegian translations [PRO]
Computers: Hardware
English term or phrase: Set Back Box
A contraption in a hospital computer system. Fant et bilde her: https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&produsentID=S...
anebjordal
Ecuador
Norwegian translation:set-back box
Explanation:
Tror du kan trygt bruke det engelske uttrykket i norske tekster. Tviler på om det finnes et norsk ord for dette per dags dato. Det kan diskuteres om det skal være bindestrek, men det har neppe noen stor betydning.
Selected response from:

Egil Presttun
Norway
Grading comment
Takk for hjelpen, Egil.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3tilbakestillings-enhet
Lene Johansen
3set-back box
Egil Presttun


Discussion entries: 1





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
set back box
set-back box


Explanation:
Tror du kan trygt bruke det engelske uttrykket i norske tekster. Tviler på om det finnes et norsk ord for dette per dags dato. Det kan diskuteres om det skal være bindestrek, men det har neppe noen stor betydning.

Egil Presttun
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 38
Grading comment
Takk for hjelpen, Egil.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
set back box
tilbakestillings-enhet


Explanation:
Jeg fant ikke ordet i skolelinux ordboka (den som språkrådet linker til for data terminologi) men selvom ordet set back box ikke finnes i lista, så finnes set back. De fleste av ordene i skolelinux-lista er laget ved å bruke tilsvarende norske ord, så tilbakestillings-enhet er godt som noe.

Lene Johansen
Native speaker of: Norwegian (Bokmal)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bjørnar Magnussen: hvorfor bindestrek?
41 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

Norwegian

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Termsøk
  • Jobber
  • Forumer
  • Multiple search